Рус Укр Eng
— Розгорнути навігацію —

Черговий прожект Міністерства інфраструктури замість реальної роботи

Напередодні Нового року уряд вирішив «порадувати» українців. Як заявив міністр інфраструктури Криклій, досягнуто домовленість з головою Світового банку в Україні Арупом Банерджі про кредитування нового «мегапроекту» з розвитку транспортної системи України в залізничному, авіаційному та автодорожньому секторах.

Уже 2021-го для того, щоб в Україні з’явилися високошвидкісні залізниці, Мінінфраструктури планує розпочати будівництво залізничної євроколії. Відмовившись від планів екс-міністра Омеляна будувати цю ширшу колію паралельно наявній – більш вузькій, Криклій вирішив: аби «не наражати на небезпеку чиїсь життя, євроколія має будуватися на естакадах».

Про створення робочих місць, зменшення кредитної заборгованості «Укрзалізниці», оновлення пасажирських вагонів, зношених на 92%, не йдеться. Як і про держзамовлення вагонобудівним заводам на виготовлення нових пасажирських і вантажних вагонів – для порятунку виробництва вагонів в Україні, яке після 2015 року впало у 50 разів.

Для чого ж тоді беруть західні кредити?

«... Ініціатива уряду цілком відповідає нещодавно ухваленій транспортній стратегії ЄС, згідно з якою залізниця визначена як пріоритетний вид транспорту. На його розвиток країни – члени ЄС скеровуватимуть кредитні кошти, віддавати які доведеться народу України. Пасажирські перевезення цим видом транспорту мають збільшитися у найближчі 10 років удвічі», – пояснив заступник міністра фінансів Олександр Кава.

Для того й планують будувати широку європейську колію на естакадах, щоб у вільний від «реформування» час представники «Слуги народу» могли комфортно подорожувати Європою в куплених у тій самій Європі та США нових вагонах або вивозити до ЄС українські трудові ресурси?

Якщо вже міністр-«реформатор» від «Слуги народу» Криклій так мріє про сучасну транспортну систему на естакадах, чому естакади не були використані на 30-кілометровій ділянці Дніпро – Решетилівка? Держава витратила 12 млрд грн, щоб побудувати там однорівневе нерегульоване перехрестя. Так само неефективно було використано $139,9 млн кредиту від Світового банку на першу частину об'їзної дороги під Полтавою – побудовано ділянку транспортної розв'язки довжиною всього 5,5 км.

Міністерство інфраструктури давно перетворилося на Міністерство інфраструктурних казок для українців (ще з часів Омеляна з його ідеєю побудувати у країні «гіперлуп»), а головне – на систему космічного за своїми масштабами відмивання бюджетних і кредитних коштів.

Якби це було не так, Зеленський і його оточення не псували би відносини з Китаєм, погодившись під тиском США демонтувати вже встановлене телекомунікаційне обладнання китайського гіганта Huawei, який 20 років успішно працює в нашій країні.

Тоді при формуванні транспортної стратегії України залучалися би величезні інвестиції Китаю, які він вкладає в інфраструктуру тих країн, де проходить Шовковий шлях. Масштаби цих інвестицій КНР – трильйони доларів. Україна є учасником транспортного коридору Європа – Кавказ – Азія (ТРАСЕКА). Цей стратегічний маршрут забезпечує торговий оборот між Європою та Азією обсягом понад $2 трлн, із них лише транспортні послуги – більше ніж $200 млрд. Китайська стратегія передбачає будівництво численних інфраструктурних проектів, зокрема нових залізниць, автомагістралей, розвиток портової та логістичної бази, трубопроводів і ліній електропостачання. Цей масштабний проект дає потужний імпульс розвитку економіки країн-транзитерів. Причому Китай інвестує в нього, а не кредитує.

На етапі розробки Шовкового шляху 2013-го наша країна була серед учасників проекту. Потім Україна і КНР підписали дорожню карту щодо його реалізації – Китай був готовий вкласти в інфраструктуру України $7 млрд. І зауважте, китайських інвесторів цілком влаштовували вантажоперевезення по наявній залізничній колії. Однак при тому, що 2019-го Міжнародний союз залізниць FERRMED підписав меморандум про розвиток євразійської логістики з перевезення вантажів між Китаєм і країнами Євросоюзу з картою залізничних маршрутів, Україна – поза проектом. Основний вантажопотік спрямований через сусідню Білорусь.

Чому? Тому що в Україні непрозорий і довготривалий механізм оформлення митних вантажів. А ще тому, що під зовнішнім тиском і для зручності західних «партнерів», а також для комфортних подорожей команди Президента залізницею уряд має намір будувати євроколію на естакадах.

«Опозиційна платформа – За життя» впевнена: і уряд, і депутати від «Слуги народу», що підтримують чергові казкові інфраструктурні «мегапроекти», беруть чергові західні кредити не для того, щоб поліпшити функціонування зношеної транспортної системи країни, а для того, щоб вкрасти! Беруть вони, а віддавати доведеться народу України.

 

Партія «Опозиційна платформа – За життя»

Опубліковано: 26 грудня 2020
×
Приєднатися