Рус Укр Eng
— Розгорнути навігацію —

Засідання ВР 20 липня 2021 року, в якому брали участь 99 депутатів ‒ неправомочне для прийняття рішень

20 липня 2021 року на вимогу Президента України Володимира Зеленського відбулося так зване позачергове засідання Верховної Ради України. На порядок денний було винесено 10 проектів постанов парламенту про скасування рішень Верховної Ради щодо прийняття в цілому чотирьох законів.

Однак президентська фракція фактично проігнорувала вимоги Президента, бо у позачерговому засіданні взяли участь тільки 69 представників фракції «Слуга народу» з 99 депутатів, присутніх на засіданні. Незважаючи на відсутність на пленарному засіданні необхідної для прийняття рішень відповідно до вимог Конституції України кількості парламентаріїв, перший заступник голови Верховної Ради України Руслан Стефанчук відкрив позачергове пленарне засідання і забезпечив неконституційний розгляд постанов.

Намагаючись створити видимість легітимності засідання, головуючий Руслан Стефанчук провів «лікнеп» для присутніх ‒ мовляв, норми чинного Регламенту не містять вимог про наявність кворуму для проведення засідання.

Про це ж заявив і глава фракції «Слуга народу» Давид Арахамія: «Верховній Раді не потрібно збирати кворум у мінімум 226 народних депутатів на позачерговій сесії для процедури відхилення проектів постанов, які блокують підписання законів про судову реформу. 226 голосів потрібні лише для прийняття позитивного рішення, голосування за законопроект або постанову. А ось кворуму для початку засідання для відхилення закону або постанови не потрібно».

Глава партії «Слуга народу» Олександр Корнієнко підтримав своїх соратників по партії.

«Закон про Вищу раду правосуддя ‒ проект № 5068 ‒ заблокували двома постановами. Розрахунок простий: заблокувати закон на півтора місяця ‒ до відкриття нової сесії Ради, тобто до 7 вересня, щоб на цей час продовжити роботу корумпованої судової системи і відкласти її реформування. Але нас цим не залякаєш. Як і не вдалося залякати із земельною реформою, з банківською та з усім іншим. Саме тому ми зберемося на позачергову сесію, щоб відхилити ці постанови, ‒ підкреслив Корнієнко, додавши: ‒ Ми не дамо це робити. Кворуму для таких засідань не потрібно. Незважаючи на те, скільки депутатів завтра буде, голосування відбудеться».

Такі заяви не відповідають дійсності та є спробою ввести в оману не тільки депутатів Верховної Ради, а й українських громадян. Виправдати незаконні й антиконституційні дії депутатів від партії «Слуга народу».

2002 року Конституційний Суд України, здійснюючи офіційне тлумачення положень статей 75, 82, 84, 91, 104 Конституції України (щодо повноважності Верховної Ради України), ухвалив рішення:

 

ВИТЯГ

 

РІШЕННЯ

КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень статей 75, 82, 84, 91, 104 Конституції України (щодо повноважності Верховної Ради України)

м. КиївСправа № 1-6/2002

17 жовтня 2002 року

№ 17-рп/2002

 

Пункт 4 мотивувальної частини рішення:

«Конституційний Суд України розглядає порушене в конституційному поданні питання в контексті положення статті 91 Конституції України, згідно з яким Верховна Рада України приймає закони, постанови та інші акти більшістю від її конституційного складу, крім випадків, передбачених цією Конституцією, а також положення частини третьої статті 84 Конституції України, за яким голосування на засіданнях Верховної Ради України здійснюється народним депутатом України особисто.

Верховна Рада України правомочна приймати закони і реалізовувати інші конституційно визначені повноваження за умови присутності на її пленарних засіданнях на момент голосування не менше тієї кількості народних депутатів України, яка згідно з Конституцією України необхідна для прийняття відповідного рішення (частина четверта статті 89, стаття 91, частина четверта статті 94, частини друга, п'ята, шоста статті 111, частина перша статті 135, стаття 155, частина перша статті 156)».

На підставі викладеного та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, статтями 51, 63, 95 Закону України «Про Конституційний Суд України», Конституційний Суд України

в и р і ш и в:

Верховна Рада України правомочна приймати закони і реалізовувати інші конституційно визначені повноваження за умови присутності на її пленарних засіданнях на момент голосування не менше тієї кількості народних депутатів України, яка згідно з Конституцією України необхідна для прийняття відповідного рішення (частина четверта статті 89, стаття 91, частина четверта статті 94, частини друга, п'ята, шоста статті 111, частина перша статті 135, стаття 155, частина перша статті 156)» (Пункт 2 резолютивної частини Рішення).

 

Очевидно, що проведення пленарного засідання Верховної Ради України на порушення вимог Основного Закону України та всупереч Рішенню Конституційного Суду України ‒ кричуще використання парламенту для здійснення узурпації влади, а посадові особи, котрі забезпечили проведення неправомірного засідання, повинні нести як політичну, так і кримінальну відповідальність, тому що в їхніх діях є ознаки складу злочину, передбаченого статтею 364 КК України (зловживання владою і службовим становищем).

Унаслідок проведення неправомірного засідання Верховної Ради всі чотири закони в разі їх підписання Конституційний Суд України відповідно до статті 152 Основного Закону України може визнати неконституційними в зв'язку з порушенням встановленої Конституцією України процедури їх розгляду і прийняття.

 

Віктор Медведчук,

голова Політради партії

«Опозиційна платформа ‒ За життя»

Опубліковано: 21 липня 2021
×
Приєднатися