Рус Укр
— Розгорнути навігацію —

Акцизний ЗЕ-схематоз суперечить національним економічним інтересам

12 грудня Верховна Рада України відправила на повторне друге читання проект Закону України № 2317 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо поліпшення адміністрування акцизного податку)», яким, крім іншого, впроваджується можливість оформлення векселя для бензинів авіаційних з терміном погашення до 270 днів, а також зрівняння ставок акцизів на бензин, газ і дизпаливо.

У законопроекті, що розглядається, є відверто лобістські норми, які безпосередньо стосуються окремих фінансово-промислових груп. Найбільш резонансним став проголосований у першому читанні пункт 229.8.11, який передбачає, що вітчизняні підприємства, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), мають право здійснювати реалізацію вироблених в Україні бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів зі сплатою акцизного податку за ставками, визначеними підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу ‒ без застосування підвищувального коефіцієнта 10 без надання податкового векселя на підставі заявки на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованої в системі електронного адміністрування реалізації пального і спирту етилового.

Уточнюється, що зареєстрована заявка на поповнення обсягу залишку палива в системі електронного адміністрування реалізації пального і спирту етилового є підставою для реалізації бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів зі сплатою акцизного податку за ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу ‒ без застосування підвищувального коефіцієнта 10.

Навіть більше, поправка 36 передбачає зростання акцизу на пропан-бутан до 139,5 євро, а також зниження акцизу на бензин до 139,5 євро за тисячу літрів, що, за оцінками профільної асоціації, може призвести до зростання цін на автогаз і додаткових витрат громадян України до 10 млрд грн на рік.

Як бачимо, декларації про вдосконалення роботи системи електронного адміністрування реалізації пального і спирту етилового на практиці є відвертим лобізмом і черговим ЗЕ-схематозом однієї фінансово-промислової групи, що йде врозріз з національними економічними інтересами.

 

Олександр Колтунович,

голова підкомітету з питань

державної економічної політики

Комітету Верховної Ради України

з питань економічного розвитку,

народний депутат України IX скликання

Опубліковано: 12 грудня 2019
×
Приєднатися