ЭКОНОМИЧЕСКУЮ БЛОКАДУ ДОНБАССА НУЖНО ПРЕКРАТИТЬ НЕМЕДЛЕННО!

ЭКОНОМИЧЕСКУЮ БЛОКАДУ ДОНБАССА НУЖНО ПРЕКРАТИТЬ НЕМЕДЛЕННО!

Народный депутат Украины и лидер политической партии «За життя» Вадим Рабинович в порядке законодательной инициативы внес на рассмотрение Верховной Рады Украины законопроект «О прекращении экономической блокады временно оккупированной территории Украины».

Политик, в частности, предлагает «прекратить экономическую блокаду временно оккупированной территории Украины в обмен на возвращение захваченных предприятий к функционированию согласно законодательству Украины, в том числе, с обеспечением возврата полного контроля Украины над такими предприятиями на временно оккупированной территории Украины», говорится в пояснительной записке к законопроекту.

Вадим Рабинович уверен, что принятие поданного им законопроекта «будет способствовать ускорению реализации мер по восстановлению территориальной целостности государства; эффективному контролю над временно оккупированной территорией, а также обеспечит мир, стабильность, безопасность и демократическое развитие Украины с соблюдением верховенства права, прав человека и гражданина».

Приводим полный текст проекта закона, поданного народным депутатом и лидером политической партии «За життя» Вадимом Рабиновичем:

Верховна Рада України

Відповідно до статті 93 Конституції України, статті 89 Регламенту Верховної Ради України в порядку законодавчої ініціативи вношу на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про припинення економічної блокади тимчасово окупованої території України».

Доповідати законопроект на пленарному засіданні Верховної Ради України буду особисто.

Додатки:

1. Проект Закону України – на 2 арк.

2. Пояснювальна записка – на 3 арк.

3. Проект Постанови Верховної Ради України – на 1 арк.

4. Зазначені документи в електронному вигляді.

Народний депутат України                                          В.З. Рабінович

* * *

Проект

вноситься

народним депутатом України

В.З. Рабіновичем

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про припинення економічної блокади 

тимчасово окупованої території України

Метою цього Закону є прискорення реалізації заходів із відновлення територіальної цілісності держави та ефективного контролю над тимчасово окупованою територією, а також забезпечення миру, стабільності, безпеки і демократичного розвитку України із дотриманням верховенства права, прав людини та громадянина.

Стаття 1. Заходи із припинення економічної блокади тимчасово окупованої території України

В обмін на повернення захоплених підприємств до функціонування згідно із законодавством України, у тому числі, із забезпеченням повернення повного контролю України за такими підприємствами на тимчасово окупованій території України,  зняти обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію та відновити переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей.

У разі загрози виникнення надзвичайної ситуації після припинення економічної блокади тимчасово окупованої території України та відновлення контролю над окупованою територією України, блокада може бути відновлена, а транспортне сполучення припинено повністю або частко шляхом прийняття відповідного рішення Верховною Радою України.

Стаття 2. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня наступного, за днем його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом здійснити заходи щодо:

визначення механізму обміну на повернення захоплених підприємств до функціонування згідно із законодавством України, у тому числі, із забезпеченням повернення повного контролю України за такими підприємствами на тимчасово окупованій території України,  на зняття обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію та відновлення переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей;

відновлення переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей на умовах, визначених цим Законом;

забезпечення безпечного і надійного функціонування паливно- енергетичного та металургійного комплексів України, нейтралізації загроз економічній безпеці України та мінімізації їх наслідків для економіки та бюджету України.

3. Міністерству внутрішніх справ України, Національній поліції України, Національній гвардії України, Державній фіскальній службі України за участю Служби безпеки України протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом здійснити заходи щодо:

забезпечення виконання цього рішення, відновивши переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей шляхами залізничного і автомобільного сполучення на умовах, визначених цим Законом;

створення умов для залучення громадськості до контролю за реалізацією заходів, передбачених цим Законом;

вжиття додаткових заходів щодо зміцнення публічної безпеки, протидії диверсійним і терористичним проявам, спробам порушення громадського порядку.

4. Керівництву антитерористичної операції у Донецькій та Луганській областях вжити вичерпних заходів з нейтралізації можливих збройних провокацій під час реалізації заходів, передбачених цим Законом.

Голова Верховної Ради України                                          А. ПАРУБІЙ

* * * 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України

«Про припинення економічної блокади

тимчасово окупованої території України»

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту

Економічна блокада Донбасу була викликана неоднозначними наслідками неузгодженої на державному рівні громадської блокади тимчасово окупованої території України.

Після «націоналізації» підприємств та тимчасово окупованій території України будь-які економічні відносини з «націоналізованими підприємствами» перейшли в площину економічних відносин з терористичними організаціями ДНР та ЛНР. В цих умовах політичне керівництво України прийняло рішення про припинення економічних зв'язків з захопленими терористами підприємствами.

На практиці акція блокади виявилась найбільш вигідною російській стороні, яка на тлі блокади змогла фактично перепідпорядкувати собі українські підприємства Донбасу і уникнути при цьому можливих додаткових санкцій. Таким чином, руками блокадників Росія нанесла відчутного удару по українській металургії та українській економіці загалом.

Збитки України від економічної блокади тимчасово окупованої території України вже завдали збитків державі на суму понад 9,7 мільярда гривень, а також до скорочення до ста тисяч робочих місць.

Вважаю, що це є неприпустимим в сучасних економічних умовах. І  вже сьогодні всім зрозуміло, що економічна блокада тимчасово окупованої території України не дала очікуваних результатів, а фактично почав реалізовуватись «придністровський варіант», коли Україна лише поступово втрачає частину своєї території.

2. Цілі і завдання проекту

Метою і завданнями проекту Закону є припинення економічної блокади тимчасово окупованої території України в обмін на повернення захоплених підприємств до функціонування згідно із законодавством України, у тому числі, із забезпеченням повернення повного контролю України за такими підприємствами на тимчасово окупованій території України.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту

Проектом Закону пропонується в обмін на повернення захоплених підприємств до функціонування згідно із законодавством України, у тому числі, із забезпеченням повернення повного контролю України за такими підприємствами на тимчасово окупованій території України,  зняти обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію та відновити переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей.

У разі загрози виникнення надзвичайної ситуації після припинення економічної блокади тимчасово окупованої території України та відновлення контролю над окупованою територією України, блокада може бути відновлена, а транспортне сполучення припинено повністю або частко шляхом прийняття відповідного рішення Верховною Радою України.

Проектом пропонується доручити Кабінету Міністрів України протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом здійснити заходи щодо: визначення механізму обміну на повернення захоплених підприємств до функціонування згідно із законодавством України, у тому числі, із забезпеченням повернення повного контролю України за такими підприємствами на тимчасово окупованій території України,  на зняття обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію та відновлення переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей; відновлення переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей на умовах, визначених цим Законом; забезпечення безпечного і надійного функціонування паливно- енергетичного та металургійного комплексів України, нейтралізації загроз економічній безпеці України та мінімізації їх наслідків для економіки та бюджету України.

Крім того проект передбачає надання доручення Міністерству внутрішніх справ України, Національній поліції України, Національній гвардії України, Державній фіскальній службі України за участю Служби безпеки України протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом здійснити заходи щодо: забезпечення виконання цього рішення, відновивши переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей шляхами залізничного і автомобільного сполучення на умовах, визначених цим Законом; створення умов для залучення громадськості до контролю за реалізацією заходів, передбачених цим Законом; вжиття додаткових заходів щодо зміцнення публічної безпеки, протидії диверсійним і терористичним проявам, спробам порушення громадського порядку.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

У даній сфері суспільних відносин діє Конституція України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України та Закон України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».

Прийняття законопроекту не потребує внесення змін до інших законів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту Закону не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних, правових та інших наслідків прийняття акта

Прийняття проекту Закону сприятиме прискоренню реалізації заходів із відновлення територіальної цілісності держави та ефективного контролю над тимчасово окупованою територією, а також забезпеченню миру, стабільності, безпеки і демократичного розвитку України із дотриманням верховенства права, прав людини та громадянина.

Народний депутат України                                          В.З. Рабінович

* * *

Проект

вноситься

народним депутатом України

В.З. Рабіновичем

П О С Т А Н О В А

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

Про прийняття за основу та в цілому проекту Закону України

«Про припинення економічної блокади

тимчасово окупованої території України»

Верховна Рада України постановляє:

1. Прийняти за основу та в цілому проект Закону України «Про припинення економічної блокади тимчасово окупованої території України», поданий народним депутатом України  В.З. Рабіновичем.

Голова Верховної Ради України                                          А. ПАРУБІЙ

 

ВИДЕО

ФОТО

НОВОСТИ РЕГИОНОВ

АНОНСЫ