В РАДЕ СОБИРАЮТ ВСК ДЛЯ РАССЛЕДОВАНИЯ ХИЩЕНИЙ В «ПРИВАТБАНКЕ»

В РАДЕ СОБИРАЮТ ВСК ДЛЯ РАССЛЕДОВАНИЯ ХИЩЕНИЙ В «ПРИВАТБАНКЕ»

Народный депутат Украины и лидер политической партии «За життя» Вадим Рабинович в порядке законодательной инициативы внес на рассмотрение парламента проект Постановления Верховной Рады Украины «О создании Временной следственной комиссии Верховной Рады Украины по вопросам расследования фактов хищения государственного имущества и имущества вкладчиков до и во время перевода публичного акционерного общества «Приватбанк» в стопроцентную собственность государства и при его дополнительной капитализации».

Вадим Рабинович предлагает установить количественный состав комиссии из 11 человек – представителей всех фракций и групп парламента, а также внефракционных народных депутатов. Соответствующие обращения парламентарий направил на имя всех лидеров фракций, групп и внефракционным с просьбой в пятидневный срок дать ответ, намерены ли депутаты расследовать хищения в «Приватбанке».

Публикуем проект постановления и письма, направленные Вадимом Рабиновичем народным депутатам, без сокращений и правок:

Верховна Рада України

Відповідно до статті 93 Конституції України та статті 12 Закону України «Про статус народного депутата України» в порядку законодавчої ініціативи вноситься на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування фактів розкрадання державного майна та майна вкладників до та під час переведення публічного акціонерного товариства «Приватбанк» у стовідсоткову власність держави та при його додатковій капіталізації».

Доповідати зазначений проект на пленарному засіданні Верховної Ради України буду особисто.

Додатки:

1) проект Постанови на 3 арк.;

2) пояснювальна записка до нього на 4 арк.;

3) електронний варіант зазначених матеріалів.

Народний депутат України                               В.З. Рабінович

* * *

Проект

вноситься

народним депутатом України

В.З. Рабіновичем

ПОСТАНОВА

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

Про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України

з питань розслідування фактів розкрадання державного майна та майна вкладників до та під час переведення публічного акціонерного товариства «Приватбанк» у стовідсоткову власність держави та при його додатковій капіталізації

З метою здійснення парламентського контролю за розслідуванням фактів розкрадання державного майна та майна вкладників до та під час переведення публічного акціонерного товариства «Приватбанк» у стовідсоткову власність держави та при його додатковій капіталізації, відповідно до частини третьої статті 89 Конституції України та статті 87 Регламенту Верховної Ради України Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

1. Утворити Тимчасову слідчу комісію Верховної Ради України з питань розслідування фактів розкрадання державного майна та майна вкладників до та під час переведення публічного акціонерного товариства «Приватбанк» у стовідсоткову власність держави та при його додатковій капіталізації (далі – Тимчасова слідчу комісію).

2. Визначити основним завданням Тимчасової слідчої комісії розслідування фактів розкрадання державного майна та майна вкладників до та під час переведення публічного акціонерного товариства «Приватбанк» у стовідсоткову власність держави та при його додатковій капіталізації.

3. Кабінету Міністрів України, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Генеральній прокуратурі України, Службі безпеки України, іншим органам влади, установам та організаціям незалежно від форм власності та підпорядкування забезпечити додержання законів України «Про статус народного депутата України», «Про комітети Верховної Ради України», «Про державну таємницю» щодо доступу членів Тимчасової слідчої комісії до інформації, матеріалів і документів, що стосуються завдань діяльності Тимчасової слідчої комісії.

4. Встановити, що кількісний склад Тимчасової слідчої комісії складає 11 осіб, виходячи із забезпечення такого представництва в її складі: один представник від семидесяти народних депутатів України, але не менш як по одному народному депутату України від кожної депутатської фракції (депутатської групи), а також два представника від позафракційних народних депутатів України.

5. Обрати головою Тимчасової слідчої комісії народного депутата України Рабіновича Вадима Зіновійовича.

6. Обрати до складу Тимчасової слідчої комісії таких народних депутатів:

Рабінович Вадим Зіновійович       - фракція Політичної партії «Опозиційний блок»;

                                                         - фракція ПАРТІЇ «БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА»;

                                                         - фракція ПАРТІЇ «БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА»;

                                                         - фракція Політичної партії «НАРОДНИЙ ФРОНТ»;

                                                         - фракція Політичної партії «Об’єднання «САМОПОМІЧ»;

                                                         - фракція Радикальної партії Олега Ляшка;

                                                         - фракція Політичної партії Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина»;

                                                         - група «Воля народу»;

                                                         - група «Відродження»;

                                                         - позафракційний;

                                                         - позафракційний.

7. Тимчасовій слідчій комісії підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України звіт про виконану роботу не пізніше, ніж через 3 місяці з дня прийняття цієї Постанови.

8. Визначити термін діяльності Тимчасової слідчої комісії – 3 місяці з дня прийняття цієї Постанови.

9. Матеріально-технічне, кадрове, інформаційне та організаційне забезпечення діяльності Тимчасової слідчої комісії покласти на Апарат Верховної Ради України.

10. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.

Голова Верховної Ради України                               А. ПАРУБІЙ

* * *

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Постанови Верховної Ради України

«Про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України

з питань розслідування фактів розкрадання державного майна та майна вкладників до та під час переведення публічного акціонерного товариства «Приватбанк» у стовідсоткову власність держави  та при його додатковій капіталізації»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акту

Як відомо, інформація про те, що найбільший комерційний банк країни – ПАТ «Приватбанк» – може бути націоналізовано, курсує на банківському ринку протягом декількох років. У «Приватбанку» заявляли, що розмови про націоналізацію - атака на банк.

18 грудня 2016 року Кабінет Міністрів України вирішив перевести публічне акціонерне товариство «Приватбанк» (далі – Пат «Приватбанк») у стовідсоткову власність держави.

«Беручи до уваги результати засідання Ради національної безпеки та оборони України, Уряд підтримав пропозицію Національного банку України та Ради фінансової стабільності про перехід ПАТ «Приватбанк» у стовідсоткову державну власність", - йшлося в заяві Уряду.

Після цього рішення Уряду держава в особі Міністерства фінансів стала власником 100% акцій ПАТ "Приватбанк" та гарантувала безперебійне функціонування цієї установи та збереження коштів його клієнтів.

На той час Голова НБУ Валерія Гонтарєва, яка брала участь в засіданні Уряду, та Міністр фінансів Олександр Данилюк поінформували членів КМУ про те, що приватні акціонери «Приватбанку» звернулися до уряду з пропозицією, аби держава в інтересах клієнтів банку стала його повним власником.

За повідомленням влади у банку станом на день його націоналізації було 7,5 млрд готівки.

«З моменту передачі, власником 100% акцій банку є держава в особі Міністерства фінансів України. Такий результат є наслідком скоординованих дій Міністерства фінансів України, Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України, Національного депозитарію, Укргазбанку, Укрексімбанку. Всі необхідні процедури були проведені протягом 72 годин: сформовані резерви під активні операції, здійснена додаткова емісія акцій і забезпечено їх розміщення, внесені зміни до статуту банку, сформований перехідний баланс, проведені всі необхідні процедури для продажу акцій і зміни власників банку», - йшлося у владних прес-релізах.

Вже до 1 січня 2017 року Міністерство фінансів докапіталізувало ПАТ «Приватбанк» на 44 мільярди гривень. 26 січня 2017 року ПАТ «Приватбанк» отримав рефінансування від Національного банку на 25 мільярдів гривень та вливання у капітал у вигляді ОВДП на 107 мільярдів гривень. А 22 лютого 2017 року Уряд прийняв рішення про докапіталізацію ПАТ «Приватбанк» ще на 9,8 мільярдів гривень. 16 червня 2017 року стало відомо, що націоналізований ПАТ «Приватбанк» потребує докапіталізації ще на 38,5 мільярда гривень.

26 червня 2017 року незалежний аудитор ПАТ «Приватбанк» Ernst& Young підтвердив низьку якість кредитного портфелю банку. Згідно з фінансовою звітністю установи станом на 31 грудня 2016 року, підтвердженої аудиторами EY, у 2016 році резерв на знецінення кредитів юридичним особам було збільшено на 155.9 млрд гривень. Більше того, аудитори визначили потребу у доформуванні додаткового резерву ще на 10 млрд грн, що у результаті призвело до від'ємного значення балансового капіталу ПАТ «Приватбанк» в 882 млн гривень станом на кінець 2016 року.

Аудитор не підтвердив фінансові результати та грошові потоки банку через те, що не зміг отримати достатні аудиторські докази відносно періоду, в якому відбулося знецінення кредитів та авансів клієнтам. Такий висновок свідчить про те, що фінансові проблеми в ПАТ КБ «Приватбанк» розпочалися задовго до 2016 року.

30 червня 2017 року Національний банк заявив, що «Приватбанк» видавав кредити на неринкових умовах «порожнім» компаніям з грецькими номінальними власниками. Як зазначається, майже усі кредити було надано на неринкових умовах: низька відсоткова ставка, погашення усієї суми кредиту наприкінці дії кредитного договору. Жоден незалежний бізнес не міг би розраховувати на такі щедрі умови кредитування. Після діагностичного обстеження «Приватбанку» новою командою Національного банку у 2015 році і  тривалих переговорів тодішній топ-менеджмент банку визнав, що реальними позичальниками були інші компанії, а «порожні» компанії були лише посередниками. Також в Нацбанку повідомили, що «Приватбанк» було врятовано коштами платників податків – середні витрати у розрахунку на кожного українця із урахуванням запланованих додаткових вливань капіталу становлять понад 3 500 гривень.

4 липня 2017 року Генеральна прокуратура України відкрила кілька кримінальних справ за статтями 218 і 220 Кримінального кодексу України, а саме – доведення банку до банкрутства.

Тому постає низка питань. А де був Національний банк, де були правоохоронні органи, коли з «Приватбанку» розкрадалися гроші? Де була наглядова рада «Приватбанку»? Чому сьогодні в надскладних соціально-економічних умовах кожен українець має сплатити 3500 гривень, щоб покрити те, що вкрали власники та топ-менеджери «Приватбанку» за допомогою та під прикриттям Національного банку та правоохоронних органів? Скільки можна обкрадати український народ? Чому після 150-мільярдних вливань державних коштів у «Приватбанк» незалежний аудитор ПАТ «Приватбанк» Ernst&Young говорить про низьку якість кредитного портфелю цього банку?

З огляду на вищевикладене, вважаю, що сьогодні є нагальним запуск механізму парламентського контролю - створення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування фактів розкрадання державного майна та майна вкладників до та під час переведення публічного акціонерного товариства «Приватбанк» у стовідсоткову власність держави та при його додатковій капіталізації.

2. Цілі та завдання акту

Основною метою прийняття акту є розслідування Тимчасовою слідчою комісією Верховної Ради  фактів розкрадання державного майна та майна вкладників до та під час переведення публічного акціонерного товариства «Приватбанк» у стовідсоткову власність держави та при його додатковій капіталізації.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акту

Проект акту передбачає створення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування фактів розкрадання державного майна та майна вкладників до та під час переведення публічного акціонерного товариства «Приватбанк» у стовідсоткову власність держави та при його додатковій капіталізації.

Проектом пропонується встановити, що кількісний склад Тимчасової слідчої комісії складає 11 осіб, виходячи із забезпечення такого представництва в її складі: один представник від семидесяти народних депутатів України, але не менш як по одному народному депутату України від кожної депутатської фракції (депутатської групи), а також два представника від позафракційних народних депутатів України.

Обрати головою Тимчасової слідчої комісії пропонується народного депутата України Рабіновича Вадима Зіновійовича.

Відповідно до проекту термін діяльності Тимчасової слідчої комісії становитиме 3 місяці з дня прийняття Постанови.

Матеріально-технічне, кадрове, інформаційне та організаційне забезпечення діяльності Тимчасової слідчої комісії пропонується покласти на Апарат Верховної Ради України.

4. Стан нормативно-правової бази у сфері правового регулювання

Нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у даній сфері, є Конституція України, Регламент Верховної Ради України.

Прийняття Постанови не потребуватиме внесення змін до законодавства України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація цієї Постанови Верховної Ради України не призведе до зміни показників Державного бюджету України, а навпаки – дозволить наповнити державний бюджет через повернення до Державного бюджету  України розкрадених коштів.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту Постанови

Прийняття даної Постанови дозволить створити Тимчасову слідчу комісію Верховної Ради для розслідування фактів розкрадання державного майна та майна вкладників до та під час переведення публічного акціонерного товариства «Приватбанк» у стовідсоткову власність держави та при його додатковій капіталізації.

Народний депутати України                               В.З. Рабінович

* * *

 

ВИДЕО

ФОТО

НОВОСТИ РЕГИОНОВ

АНОНСЫ