РАБИНОВИЧ ПРЕДЛАГАЕТ ЗАПРЕТИТЬ ПРИВАТИЗАЦИЮ ДО СОЗДАНИЯ АНТИКОРРУПЦИОННОГО СУДА

РАБИНОВИЧ ПРЕДЛАГАЕТ ЗАПРЕТИТЬ ПРИВАТИЗАЦИЮ ДО СОЗДАНИЯ АНТИКОРРУПЦИОННОГО СУДА

С инициативой запретить приватизацию любого госимущества до создания антикоррупционного суда выступил народный депутат Украины и лидер политической партии «За життя» Вадим Рабинович.

Так, в порядке законодательной инициативы парламентарий подал на рассмотрение Верховной Рады Украины проект постановления «О запрете приватизации государственного и коммунального имущества до дня начала работы Высшего антикоррупционного суда».

Вадим Рабинович считает, что поспешное принятие Верховной Радой в начале 2018 года закона о приватизации указывает на то, что сегодня приватизация нужна не только для наполнения госбюджета и бюджетов территориальных громад, но и открытия новых возможностей для ближайшего окружения власти напоследок «своровать и сбежать» или же выкупить за бесценок у государства стратегические объекты, поскольку 2018 год – последний перед выборами и нового Президента Украины, и нового состава Верховной Рады.

В связи с этим народный депутат предлагает запретить приватизацию государственного и коммунального имущества до начала работы Высшего антикоррупционного суда.

Публикуем текст законопроекта, внесенного на рассмотрение Верховной Рады Украины народным депутатом Вадимом Рабиновичем:

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи вноситься на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про заборону приватизації державного та комунального майна до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду».

Доповідати проект на пленарному засіданні Верховної Ради України буду особисто.

Додатки:

1) проект Постанови на 1 арк.;

2) пояснювальна записка до нього на 2 арк.;

3) копії вищезазначених документів в електронному вигляді.

Народний депутат України                                   В.З. Рабінович

* * *

Проект

вноситься народним депутатом України

В.З. Рабіновичем

ПОСТАНОВА

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

Про заборону приватизації державного та комунального майна до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду

 У зв’язку з фінансово-економічною кризою в Україні, з метою збереження контролю держави і територіальних громад над об’єктами державної і комунальної власності Верховна Рада України                п о с т а н о в л я є:

1. Заборонити приватизацію державного та комунального майна до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду.

2. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.

Голова Верховної Ради України                                   А.ПАРУБІЙ

* * *

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Постанови Верховної Ради України «Про заборону приватизації державного та комунального майна до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

У світовому Індексі сприйняття корупції (СРІ) за останні роки Україна отримує одні з найнижчих балів  зі 100 можливих. Темпи поліпшення ситуації у сфері боротьби із корупцією є недостатніми з огляду на цілі розбудови правової, економічно розвинутої держави. За даними Тransparency International саме відсутність дієвої судової системи є суттєвою перепоною на шляху України у протидії корупції.

Тому й не дивно, що така непрофесійна і пронизана корупцією українська влада «латає дірки» в економіці виключно за рахунок розпродажу державного та комунального майна. Адже продаж  державного та комунального майна є одним із найпростіший способів отримати гроші для бюджету, але одночасно - це і найкоротший шлях особливо в сучасних умовах до втрати економічного потенціалу та безпеки країни, а також втрати великої кількості робочих місць, збільшення боргової залежності України.

Поспішне прийняття Верховною Радою України Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» на початку 2018 року вказує на те, що сьогодні приватизація потрібна не лише для наповнення державного бюджету і бюджетів територіальних громад, а й  відкриття нових можливостей для найближчого оточення влади наостанок «вкрасти і втекти» чи викупити за безцінь у держави стратегічні об’єкти, бо 2018 рік – останній рік перед виборами і нового Президента України, і нового складу  Верховної Ради.

Як відомо, владою України було задекларовано проведення масштабної судової реформи і вже ухвалено відповідні конституційні зміни у сфері правосуддя, прийнято новий закон про судоустрій і статус суддів.

Однак, як справедливо оцінюють ситуацію міжнародні партнери України, цей процес є  недосконалим і не досягне кінцевої мети, а тому міжнародні фінансові установи України  вимагають від влади України створити спеціалізований антикорупційний суд, який би розглядав виключно кримінальні провадження, пов’язані із вчиненням правопорушень, які містять корупційну складову.

На виконання таких вимог, які є умовами надання Україні кредитів, 1 березня 2017 року Верховною Радою України прийнято в першому читанні законопроект «Про Вищий антикорупційний суд» (реєстраційний номер 7440 від 22 грудня 2017 року).

І, як стверджують найвищі посадові особи держави, найближчим часом цей законопроект буде прийнятий Парламентом і протягом цього року Вищий антикорупційний суд вже  запрацює. Адже МВФ прямо сказав: «Немає антикорупційного суду – немає наступного траншу».

Саме тому для прискорення створення владою України Вищого антикорупційного суду України та запобігання розкраданню залишків стратегічних запасів України потрібно негайно до початку роботи  Вищого антикорупційного суду запровадити мораторій на приватизацію державного та комунального майна.

2. Мета і завдання прийняття проекту

Законопроект розроблено з метою недопущення приватизації державного та комунального майна до початку роботи Вищого антикорупційного суду.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту

Проектом пропонується заборонити приватизацію державного та комунального майна до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація даного проекту не потребує фінансових витрат з Державного бюджету України.

5. Стан нормативно-правової бази

Нормативною базою в даній сфері правового регулювання є Конституція України, Закон України «Про приватизацію державного і комунального майна».

Законопроект після його прийняття не потребує внесення змін до інших законодавчих актів України.

6. Прогноз можливих соціально-економічних та інших наслідків

Проект дозволить хоча б до початку роботи Вищого антикорупційного суду зберегти контроль держави та територіальних громад над об’єктами права державної та комунальної власності, а також  забезпечить недопущення вивільнення працівників в зазначених підприємствах та унеможливить продаж зазначених об’єктів за заниженою ціною.

Народний депутат України                                   В.З. Рабінович

 

ВИДЕО

ФОТО

НОВОСТИ РЕГИОНОВ